De laatste week - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Anja Beks - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Anja Beks - WaarBenJij.nu

De laatste week

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

11 December 2015 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Dinsdag 8 dec. In Botanical Gardens te Nelson naar het middelpunt van Nelson gelopen. Doorgereden naar Okiwi Bay (erg mooie rustige baai) naar schelpen gezocht. Op Cullen Point Lookout naar het stadje Havelock gekeken. In Portage een biertje gedronken en in de baai van Cowshed Bay geslapen. Strand met stenen.
Woensdag 9 dec. Naar Picton winkels bekeken en daarna naar Bob's Bay gewandeld om naar de schepen te kijken die van het Noordereiland afkomen. In de haven een hele grote rog gezien. Bootreisje geboekt voor morgen.
Donderdag 10 dec. Met de Cougar Line naar verschillende baaien gevaren onderweg dolfijnen gezien. Bij Miners Bay af laten zetten en doorgelopen naar Furnaux Lodge om een paar uur later weer door de boot opgepikt te worden. Doorgereden iets verder dan het plaatsje Hauwai langs grote wijngaarden in een erg droog gebied waar het stonk naar vuur. Geslapen aan het strand.
Vrijdag 11 dec. Naar Kaikoura onderweg bij Ohau Point Seal Colony naar robben zitten kijken en naar wat wij denken een zeekoe? 's Middags een bootreisje met Whale Watching gemaakt. Onderweg naar open zee verschillende zee albatrossen gezien. Bij de eerste stop luisterd de schipper of hij walvissen hoort, bij de tweede stop is het raak en zien we een Sperm Whale (potvis) een zeer bijzondere ervaring! Bij de volgende stop zien we tientallen Dusky dolfijnen. Al met al een zeer geslaagde dag.
Groetjes Henk en Anja

• 12 December 2015 - 08:56

Rieky Leijssen:

Hey goedemorgen Henk en Anja

Ja hoor, daar zijn ze weer.
    Super leuk weer, om te lezen wat jullie zoal doen.
    Skon weer nou,,,slapen op t strand, lekkerrr.
    Roggen, potvissen, dolfijnen en zeekoeien,,,whaw.
    Wij moeten t gewoon met echte koeien doen.
    Geniet nog volop die laatste week,,,
    We wensen jullie nog een fijne tijd daar, en een heel voorspoedige terugreis.
    We zijn benieuwd, om jullie bruine koppie weer te zien.

Vele groetjes van ons allen.
    Rieky en de rest.

• 13 December 2015 - 16:09

Wim En Ans:

Hey Henk en Anja,

Klinkt weer erg goed allemaal.
    Denk wel dat jullie het deze laatste week nog wel volhouden daar.
    En dan toch maar weer eens op huis aan.
    De kerstboom zal toch ook weer gezet moeten worden op d'n Eeuwselse weg.
    Nog even hele fijne laatste week daar, en tot snel.

Groetjes Wim en Ans

• 13 December 2015 - 21:23

Maja En Piet:

Hallo Henk en Anja,

De laatste dagen van deze mooie trip komen er al weer aan. De dagen zullen voorbij gevlogen zijn, als we de verhalen zo lezen. We zijn benieuwd naar foto's. Nog veel plezier en alvast een goede terugreis.

Gr
    Maja en Piet

• 14 December 2015 - 07:57

Els Vd Mortel:

Weer een mooi verslag
    Super om jullie belevenissen zo mee te maken
    Geniet nog van de dagen daar
    En alvast een goede terugreis gewenst
    Gr Els en de mannen