3de week - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anja Beks - WaarBenJij.nu 3de week - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anja Beks - WaarBenJij.nu

3de week

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

02 December 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vrijdag 27 november vannacht onweer gehad, gelukkig wat verder weg. Naar Arrowtown een oud goudzoekers stadje. Overal lagen takken en bladeren. Oude chinese nederzetting. Wandeling van 2 1/2 uur. Lekker koffie met gebak genoten in de zon. Daarna naar Wanaka lake gereden waar we een wandeling van 1,5 uur gedaan hebben en een bekende boom (van kalenders) in het water gezien hebben. In Cardrona een oud hotel, postkantoor en winkel op de foto gezet. Op het hoogste punt van de verharde weg een paar foto's van Queenstown gemaakt.
Zaterdag 28 november rond 9 uur Koen opgehaald. We wilden in Glenorchy gaan wandelen maar het regende de hele tijd. Door gereden naar Kinloch. We moesten zelfs een stukje door een overstroomde rivier rijden. Vond ik niet zo leuk, weer omgedraaid en onderweg een nederlandse lifster meegenomen. Daarna in Glenorchy nog een wandeling gemaakt van een uur. Terug in Queenstown naar Kiwi Birdlife Park geweest. Het voederen van Kiwi's gezien en show van NZ bosduif, groene papegaai, leguaan en een possum.
Zondag 29 november ongeveer 4 uur rijden naar Milford Sound. In Te Anau getankt en een duitse lifter meegenomen. Onderweg op een parkeerplaats de eerste ontmoeting met een Kea ( grote brutale papegaai) zitten aan de rubbers en ruitenwissers van de auto te knagen, het zijn echte slopers. In Milford Sound een boottocht van 2 uur gedaan. We hadden veel geluk met het weer zeiden ze, het had al een dag of 16 geregend. Bij ons scheen de zon de hele dag. Het was werkelijk een schitterende tocht met overal watervallen en steil uit de zee oprijzende bergen.
In Holly Ford " Gunn's Camp" geslapen, geen stroom na 10 uur ging de generator uit en was het pikdonker, wel mooie grote heldere sterren te zien. Zeer koud met een vest en sokken aan geslapen.
Maandag 30 november wandeling bij Lake Marion langs een rivier met vele stromingen. 's Middags in een lekker zonnetje rondom Mavora South Lake gewandeld over 2 swingbruggen gelopen, ongeveer 2 1/2 uur. Terug in Queenstown lekker gedoucht en geeten, en 's avonds Koen op bezoek.
Dinsdag 1 dec. Koen gaat 4 dagen met ons meereizen. In Wanaka een wandeling van 1 1/2 uur gemaakt op Mt. Iron daarna doorgereden naar Haast. Onderweg gestopt bij de Blue Pools (helder blauw water) waar het stikte van de sandflies ( kleine vliegende beestjes die gemeen kunnen steken). Nog 2 watervallen bekeken de Fantail Falls en Thundercreek Falls. Door naar Okuru visaas gekocht, Koen wil op haaienvangst. Geslapen in Jackson Bay wederom bijna op het strand.
Woensdag 2 dec. Op naar Frans Jozef Glacer. Onderweg bij Lake Moeraki 3 kwartier door regenwoud gelopen om bij het strand uit te komen om pinguins te zien. Na een tijdje zoeken uiteindelijk in de verte 3 gezien. Wilden met de helicopter mee, maar door de regen en mist ging dit niet door. Helaas! Koen zou 4 dagen met ons meereizen maar door het slechte weer gaat hij terug naar Queenstown. Nog 1 avondje samen en dan nemen we weer afscheid.

• 02 December 2015 - 18:22

Rieky Leijssen:

Hoi alle drie.

Wat een verhalen, super skon daar.
    Jullie maken veel mee, en zien ook verrekes veel. Wel erg jammer, dat dat weer daar ook zo wisselvallig is.
    Het is echt fijn, om elke week jullie bericht te lezen. Goed bizzig.
    En, super jammer dat Koen alweer weg gaat.
    Hopelijk hebben jullie weer genoeg Koen op kunnen snuiven,,,mogelijk komt hij in Januarie 2016 toch efkus naar Lijssel??
    Laten we dat dan maar hopen.
    Nou, geef hem een extra knuffel vanuit de Hutten.
    Geniet verder nog een paar weken samen daar,,,en hopelijk niet te veel nachten met sokken en vesten aan.
    Vele lieve groetjes van ons allen, doei Grtz Rieky

• 03 December 2015 - 20:11

Ome Sjaak En Tante Arna:

Ha vakantievierders ,dat is nog eens wat anders dan varkens voeren en keihard werken.
    Fijn dat jullie jullie lieve zoontje weer gezien hebben,doe um de groeten van ons.
    wat een leuk huisje ,lijkt wel het huisje van Hans en Grietje waar Henk voor staat.
    Mooie fotoos zeg ,geniet van deze welverdiende vakantie ,wees voorzichtig en kom weer goed thuis over een paar weken.groetjes

• 04 December 2015 - 13:43

Elly Bankers:

hey hoi Henk&Anja en Koen

Wat een belevenis zeg,geweldig!!!
    En vooral het samen zijn met jullie Koen na zo"n lange tijd!!!
    Jullie STRALEN het ook echt uit op de foto"s
    Blij Blijer het Blijst alle 3!!! Super mooie foto"s
    En dan meteen het lievelingskostje klaar gemaakt!!!
    Ge bliet en bent een lief moederke (vrouwke)
    Maar wat een mooi land zeg, en lekker actief bezig!
    Hul fijn dat we zo een bietje mee kunnen genieten!
    Nou ik zou zeggen geniet er nog van
    En de groenten uit Lijssel liefs van ons allemaal.......

xxxxx

• 06 December 2015 - 13:22

Els Vd Mortel:

Ik had al eerder een reactie geschreven
    Maar kan die nie terug vinden
    wa een reis zeg!
    Zo'n mooie foto's en verhalen.
    Ik denk dat jullie vakantie te kort zal zijn.
    Toch wel een bietje jaloers hoor