Eerste week NZ - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Anja Beks - WaarBenJij.nu Eerste week NZ - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Anja Beks - WaarBenJij.nu

Eerste week NZ

Door: Henk en Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

22 November 2015 | Nieuw Zeeland, Timaru

Donderdag 19nov. Camper opgehaald, wat nogal lang duurde. Wennen aan links rijden. Boodschappen gedaan en op weg naar Akaroa. Op een berg een campingplaatsje gezocht bij een farm camping, met een heel mooi uitzicht op een meer. De schapen lopen rondom de camper. Wandelingetje gemaakt op de berg, zeer vermoeiend ging steil omhoog.
Vrijdag 20 nov. Naar lake Tepako een wandeling van 3 uur op de berg Mount John waar erg veel wind stond, je waaide bijna van de berg af. Kerkje van "Church of good Shepherd" gezien. Campingplaats in Timaru gezocht, deze keer een top 10 zodat we stroom hadden en water konden vullen en legen.
Zaterdag 21 nov. op weg naar Mount Cook (hoogste berg van NZ) Wandeling gemaakt in Hooker Valley van ongeveer 3 uur. De berg lag in de wolken helaas! Campingplaats de White Horse. De hele nacht geregend met weer veel wind.
Zondag 22 nov. in de hagel een wandelingetje van een uur gemaakt naar Kea Point. De berg was weer niet te zien. Doorgereden naar Tasman Valley waar de zon wel schijnt en we krijgen hem te zien. Wandeling van een uur naar de gletjser. Langs Lake Pukaki (heel mooi blauw water) naar Omarama gereden. In het plaatsje Duntroon even gestopt voor de Maori tekeningen in de rots te bekijken, het is ondertussen 23 graden met veel zon.Doorgereden naar Oamaru naar een top 10 camping. Onderweg kom je heel veel grote weilanden tegen met schapen, koeien, scharrelvarkens en herten. Ontzettend lange sproeibomen gezien. Het is hier erg droog. Tot de volgende keer groetjes Henk en Anja.

• 22 November 2015 - 09:39

Rieky Leijssen:

Hoi, Anja en Henk;
    Whaw, wat een belevenissen. De temperatuur wisselt wel erg veel.
    Misschien maar goed ook voor Henkeltje,,,anders komt hij misschien ook niet meer terug.
    Super, al veel gezien dus.
    Nog effe,,,en dan op naar de verloren zoon.
    Wat zal dat een speciaal gevoel geven,,,voor jullie alle drie.
    Hier alles oke.
    Genieten maar, en heel veel groetjes van ons allen,,,,vanuit de Hutten.
    Doei, en tot schrijfs.
    Rieky

• 22 November 2015 - 10:03

Ome Jan & Tante Tiny:

Hoi Henk & Anja.
    ik heb de debeksjes gevonden,zo ver weg en dan toch dicht bij geweldig!
    Zoals ik lees wat jullie schrijven is het een prachtig land, geniet er samen van want de vakantie is zo voorbij.

Nu op naar het zoeken zoon Koen.

Ome Jan.

• 22 November 2015 - 11:16

Ome Kees Tante Maria En De Kids:

Haa Anja en Henk,

Haha ja dat links rijden is even wennen!
    Mooi land he! Jullie zijn lekker actief bezig.

Groetjes fam van Teeffelen

• 22 November 2015 - 13:05

Arie Oomen:

Ha Henk en Anja,
    Wij hadden er geen erg in dat jullie al in Nieuw-Zeeland zijn. Leuk om jullie eerste ervaringen te lezen.
    Daar wordt het weer steeds beter, en hier wordt het minder (afgelopen nacht de eerste vorst gehad). Geniet van jullie ervaringen aan de andere kant van de wereld, en wij blijven jullie verhalen met belangstelling volgen. Tot het volgende bericht.
    Groeten, Arie en Truus Oomen.

• 22 November 2015 - 16:50

Lea:

Hoi Anja en Henk,
    Bedankt voor de tips!! Keischon jullie op deze manier te kunnen volgen.
    Het is net of we 'n herhaling beleven..., maar dan net ff anders ;-)
    Daarom Henk en Anja, zodra je jullie Koen in de armen kunt sluiten word dat dubbel genieten dat is zeker
    kortom, GEWELDIG, GENIET ERVAN.....Houdoe en tot gauw!!
    Jos en Lea

• 23 November 2015 - 17:38

Ben En Engelien:

Hallo Henk en Anja

Als ik jullie verhaal lees beleef ik het weer opnieuw . Lake tekapo en het kerkje van "church of good shepherd' met een mooi uitzicht. Jammer dat de 'mount cook'in de wolken ligt. maar jullie krijgen nog veel mooie dingen te zien. En Anja vergeet Queenstown niet ha ha .
    Geniet nog van het land en zeker samen met Juliie Koen.

Groetjes Ben en Engelien

• 24 November 2015 - 20:28

Ellen:

Hey Henk en Anja,
    Klinkt goed wat jullie al allemaal gedaan en gezien hebben.
    Geniet nog van jullie reis daar aan de andere kant vd wereld.
    Veel plezier bij en met jullie Koen.
    Groetjes vanuit de Eeuwselseweg.
    Hier is nog alles rustig

• 25 November 2015 - 16:51

Jac En Ton:

Hoi Anja en Henk,Wij hebben jullie verslag gelezen. Wat mooi om dit mee te maken in z,n ver land.
    geniet er van. groetjes Jac en Ton